DK - HIDROMECHANIKA csigaszivattyúk önfelszívószivattyúk

Tartalomhoz ugrás

Főmenü:

Műszaki adatok > Önfelszívó szivattyúk
D TÍPUSÚ IKERCSATORNÁS ÖNFELSZÍVÓ FOLYADÉKSZIVATTYÚK
 
Az önfelszívó szivattyúk között a legrégebb óta gyártott szivattyúcsalád. Hagyományos robosztus, egyszerű kialakításával széles körben elterjedt a felhasználók körében. Az alvázra, talpas motorral szerelt szivattyúegység rugalmas betétű körmös tengelykapcsolóval rendelkezik. A járókereket két közdarab, egy keskenylépcső és egy széleslépcső fogja közre.
 A DK szivattyúcsaládot az alábbi háznagyságokban és fokozatszámmal gyártjuk a felmerülő folyadékszállítási mennyiség, és szükséges emelőmagasság függvényében
DK(K)-210:     DK(K)-211,     DK(K)-212,     DK(K)-213,     DK(K)-214                                                     1”
DK(K)-310:     DK(K)-311,     DK(K)-312,     DK(K)-313,     DK(K)-314                                                     5/4”
DK(K)-410:     DK(K)-411,     DK(K)-412,     DK(K)-413,     DK(K)-414,     DK(K)-415,     DK(K)-416      6/4”
DK(K)-510:     DK(K)-511,     DK(K)-512,     DK(K)-513,     DK(K)-514,     DK(K)-515                              2”
DKK-610:        DKK-611,        DKK-612         DKK-613                                                                           NA80
DK(K) szivattyúcsalád szerkezeti felépítése
 
DK jelzéssel a csak a behajtó oldalon karcsapággyal rendelkező szivattyúkat láttuk el. A csapágyazás itt mélyhornyú golyóscsapággyal a szivattyún kívüli karcsapágyban helyezkedik el. A karcsapágy bordái között találhatjuk a tengelytömítést, ami általános esetben hagyományos zsinóros tömszelence, igény esetén csepegésmentes, csúszógyűrűs tömítés. A tengely túlsó (szívóoldali) csapágyazását a szivattyún belül, zsugor-bronz persely alkalmazásával biztosítottuk. Robbanásveszélyes közegek szivattyúzásánál csak a csúszógyűrűs tengelytömítéses kialakítás alkalmazható.
A két karcsapággyal ellátott szivattyúkat DKK jelzéssel láttuk el. Ennél a kialakításnál a szivattyú túlsó (szívóoldali) oldalán is külső, mélyhornyú golyóscsapággyal van megcsapágyazva a szivattyú tengelye és ide is kerül tengelytömítés. Ezt a megoldást a 3 vagy annál nagyobb fokozatszám esetén ajánljuk, vagy ha a szállítandó közeg kenőképessége nem megfelelő.
A DKK-610 családot csak „KK”-s (két karcsapágyas) kivitelben gyártjuk, tekintettel a szivattyú tengelyének hosszára. A 610-es konstrukció tulajdonképpen két szembefordított 510-es szivattyúból áll, középen közös szívócsonkkal, hidraulikusan párhuzamosan kötve, a nyomóoldalon egy közösítő nadrágcsővel.
A DK(K) szivattyúcsalád anyagválasztéka
Szivattyúház:  
öntöttvas (ÖV200)
Járókerék:
bronz   (Vöt5) 
kor:
X 10 CrNiTi 18 9
DIN 17440 1.4541
Szivattyútengely:
A60 (210, 310-nél keménykróm bevonattal)
kor: X 10 CrNiTi 18 9 DIN 17440 1.4541 (csúszógyűrűs töm.nél)
tengelytömítés:
zsinóros tömszelence azbesztmentes zsinórzat
Csúszógyűrűs tömítés:
állórész:kerámia,acél
forgórész:műszén
elasztomer:NBR, FKM, EPDM, CR, FEP
fokozattömítés: kéregpapír  tömítőpaszta
 
 
HIDROMECHANIKA Szövetkezet 1222 Bp. Nagytétényi út 96/a +3614246040 hidro@hidro.hu
Vissza a tartalomhoz | Vissza a főmenühöz